TEXASBLOGGEN

texasblogg

Här kommert jag att skriva om träning, hälsa, mat, trädgård och diverse.

De dagar jag hinner förstås.

Gillar inte utseendefixering och dyligt. Föredrar naturliga människor. Även om det är kul att klä upp sig ibland.

Hemsidan

Iron Maiden på Ullevi!

Musik, Böcker, FilmPosted by Ingela Olausson Sun, June 19, 2016 17:37:06
Vilken himla kul helg det har varit!
I fredags hade vi ledigt från jobbet och tog bussen till Göteborg för att gå på Iron Maiden konserten. Vi åkte vid elvatiden på förmiddagen, och träffade på fler Maiden-fans på bussen dit. Fast dom var redan lite överförfriskade och sjöng och levde. Man får ju hoppas att dom tog det lite lugnare sedan, så dom fick något utbyte av konserten.

Vi mötte dottern på centralen eftersom hon kom med tåg. Hon skulle sova över hos sin syssling eftersom även hon skulle på Maiden. Vi följde henne till Catharinas jobb innan vi själva vände tillbaka för att ta in på Hotell Opera.
Hotellet låg precis utanför stationen. Väldigt centralt och bra. Ett trivsamt hotell med den bästa frukosten jag varit med om.
Överallt vart man än vände sig var det Iron Maiden fans. Stämningen var på topp i hela stan.
När vi checkat in och fräschat till oss så gick vi till en restaurang för att träffa dottern och Catharina, där hon bokat bord åt oss.
Efter middagen var det dags att dra till Ullevi. Vi tog oss in på prepartyområdet där det var förfest och hög stämning.
Fyra glada hårdrockare.
Sysslingarna
Här dricks det öl.
Iron Maiden ölen var god. En lite mörkare ale.
Rolf poserar i sin nyinköpta t-shirt.
Här har vi tagit oss in i folkhavet.
Konserten var bra, och stämningen hög. Alla var glada. Så är det på hårdrockskonserter. Inte ofta man hör något väsen på såna tillställningar.
Det var egyptiskt tema på uppträdandet med mumie och andra tidstypiska attiraljer.
Här köps det mera öl.
Jag fick tag i ett nytt linne.
Här sitter folk och lyser med sina mobiler. Förr var det tändare, men nu är det mobilerna som gäller.
Vi hade verkligen jätteroligt. Det var en sån himla kul stämning.
Efter konserten skiljdes vi åt. Dottern och Catharina gick åt sitt håll och jag och Rolf gick till vårat hotell. Vi satte i hotellbaren där även fler glada fans redan hade installerat sig. Vi blev sittande där ända till två på natten. Det var så trevligt och man ville gärna smälta allt man varit med om.

Jag avslutar med fyra filmer som Rolf hade filmat från konserten.

• Comments(2)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Catharina Sun, June 19, 2016 20:08:29

Så himla roligt så det kan vi allt göra om någon gång. Älskar konserter och älskar att hänga med goa och roliga typer som er En kalaskväll helt enkelt och såna kan man aldrig få för många av. Joakim hälsar tillbaka och hans farsa har piggat på sig i alla fall litegrann men vi får se vad som händer....

Pöss och kram på er!

Posted by Eja Sun, June 19, 2016 20:06:00

Härligt att kvällen blev så lyckad, kul att sysslingarna trivs så bra ihop.